Diskuze " max absence 20% "
Nahoru o jednu úroveňJak se stavíte k této nové věci ?
Chápu školu v tom, že chce aby jsme se do té školy přišly také občas podívat. Nicméně mi připadá opravdu nesmyslné do toho zahrnovat exkurze a podobné školní akce. Pokud škole jde o to, aby jsme se neulejvali ani pomocí těchto akcí , tak už vůbec nechápu proč se snaží tento rok něco realizovat.
A názor ostatních?
téměř totožný... to by měla být věc učitelů, kdy budou hodnotit a kdy ne... ještě nedávno nikomu nevadila má ca. 60% absence na jeden nejmenovaný předmět (vstávat o 4 hodiny dříve před začátkem vyučování se mi opravdu nechtělo, hold dojíždění), známky jsem si ovšem dohnal všechny, sešit jsem si taky dopsal celý... a prošel jsem dál a dokonce s jedničkou. No a letos? 4x nepůjdu do školy ve stejný den týdne a už bych měl mít N...
Když tak koukám na ty mraky suplování každý den, tak se mi zdá, že tu absenci mají největší stejně učitelé Rozdíl je v tom, že my si je platíme, takže chybějící učitel znamená pro nás jen ztráty (navíc je suplování za vyšší plat, a tak vzájemným suplováním si vydělají nejvíce, proto se jim to i vyplatí), kdežto chybějící žák pro školu znamená spíše úlevu - větší klid ve třídě, méně hloupých otázek a méně starostí během hodiny... a peníze za něj škola dostane, i když tam chodit nebude. Tak proč nás chtějí ve třídě pořád mít všechny? Nám se to taky líbí víc, když se sejdeme v menším počtu... ruší míň spolužáků a ti, kdo chtějí, se pak mohou lépe soustředit. Právě přesně ti, co je škola nebaví, tam chodí jen vyrušovat, protože doma prostě zůstat nesmí...
Závěr? Zavedení povinné 80% docházky znamená pro žáky spíše zhoršení, ve třídě je větší bordel a dá se hůře soustředit... ať si spolužák radši hraje doma na počítači, než aby hrál ve škole na mobilu nebo vyrušoval ostatní.
Previously Karel Řehák wrote:
Když tak koukám na ty mraky suplování každý den, tak se mi zdá, že tu absenci mají největší stejně učitelé Rozdíl je v tom, že my si je platíme, takže chybějící učitel znamená pro nás jen ztráty (navíc je suplování za vyšší plat, a tak vzájemným suplováním si vydělají nejvíce, proto se jim to i vyplatí), kdežto chybějící žák pro školu znamená spíše úlevu - větší klid ve třídě, méně hloupých otázek a méně starostí během hodiny... a peníze za něj škola dostane, i když tam chodit nebude. Tak proč nás chtějí ve třídě pořád mít všechny? Nám se to taky líbí víc, když se sejdeme v menším počtu... ruší míň spolužáků a ti, kdo chtějí, se pak mohou lépe soustředit. Právě přesně ti, co je škola nebaví, tam chodí jen vyrušovat, protože doma prostě zůstat nesmí...
Závěr? Zavedení povinné 80% docházky znamená pro žáky spíše zhoršení, ve třídě je větší bordel a dá se hůře soustředit... ať si spolužák radši hraje doma na počítači, než aby hrál ve škole na mobilu nebo vyrušoval ostatní.
Úplně s tebou souhlasím. Podle mě kdo do školy chodit chce tak tam chodit bude, kdo ne ať si klidně sedí doma. Podle mě 20% max absence je prostě blbost.
Já právě o tom by to mělo být, ale není .
Všichni na tuto školu chodíme dobrovolně, a studium je dobrovolné. Přesto tu je tato "nesmyslná" a nepomyšlená absence. Zajímalo by mě, kdo to na tý jejich schůzy vymyslel . Z výsledku lze usuzovat že to bylo takto " Dáme max 20% absenci ne?" , hm ale bohužel konec tečka . Dál to nejspíš neřešily, protože stále nechápu proč se škola snaží realizovat různé výlety , sporotvní aktivni apod "když tam stejně nikdo chodit nebude! " díky absenci . Měli z toho vyřadit jakékoliv školní akce + omluvenky které jsou omluveny LÉKAŘEM!! .
Tady s Kájou naprosto souhlasím .
Nicméně jde o to, že škola si chce prostě a jednoduše udělat skvělé jméno . Něco ve stylu " Naši žáci do školy chodí apod " , za chvíly vidím na toto různé reklamy . ( Nic proti této škole nemám, nechci jí tu nějak zesměšnovat, bohužel škola touto absenci zesměšnuje sama sebe , v očích žáků . Z venku samozřejmě vypadá "dobře" a to je oč tu běží.
Ale tady to opravdu nemá smysl řešit, můžete do tlachat do aleluja a nic se nezmění . Nikdo to tu nečte a pokud ano, určitě to nebere vážně
Ale vsadím se, kdyby někdo přílit za ředitelem s peticí a kde je "plácnu" 1000 podpisů proti 20% absenci + žádost navýšení alespon na 40% tak už by se něco mohlo stát.
Otázkou však zůstáva, kdo tohle zorganizuje a sežene tolik podpisů ? Oběhne třídy apod ? To je už oříšek..
Za případné hrubky se omlouvám, ale to je to poslední co mě zajímá...
Celkem souhlas, krom toho s tou peticí... ta mi přijde jako hloupost, důvody zde ale rozebírat nebudu.
Nikdo asi nepočítal, že více než 20 % může znamenat i jen 2 stejné zameškané dny během celého pololetí. Proto by měla být max. absence idividuální pro jednotlivé předměty, prostě věcí učitelů.
S tou schůzí bych to viděl také tak, protože učitelé mají strach něčemu odporovat.
Že to tu nikdo nečte? To by ses asi divil, jen to není znát, protože všichni mají strach cokoliv napsat. Hold to není anonymní a každá věta zde napsaná má své důsledky na pisatele.
A za hrubky se neomlouvej. Škola je ta, která nás místo učení mateřského jazyka bude raději učit literaturu, která v dnešní době ani nikoho nezajímá (a na průmce už tuplem ne). Ano, pravopis se sice učil už na základce, ale i přesto se domnívám, že středoškolák by na tom měl být jazykově daleko lépe...
Škola nemá právo nasadit 20%, pokud ovšem to nebude podepsáné . Dozveděl jsem, že v pondělí naše třída "všichni co tam byli " podepsali nějaký papír , týkající se 20% která nabejvá k 22.10 . Takže, oni to podepsali , omg ! . A teď .... já nepodepsal, a ani nepodepíšu . Potřebuje škola všechny podpisy, nebo jen většinu ?!
Jsem rád, že většina příspěvků k tomuto tématu má hlavu a patu. Na druhou stranu jsem smutný, že z 650 žáků naší školy toto téma ventiluje na intranetu pouze pár jedinců. Ostatní neznají intranet SPŠ TU? Nebo je to nezajímá? Nebo s tím nemají problém?
Na SPŠ učím předměty: TEV, FYZ, OBN, ZEM nebo CHE a mimo to pořádám značné množství akcí, které jsou bezprostředně spjaty s "životem" naší školy. Zastávám filozofii, že pedagog je tady pro žáky a ne naopak. Mám rád dobře odvedenou práci a to ve všech směrech. Jak v učení, sportu, tak v zábavě...Jen pro představu proces klasifikace je striktně definován. Nelze do ní počítat chování atd...Sám za sebe můžu říci, že novela ŠŘ mě nijak neovlivní a dále se budu řídit kritérii, která mám interně nastavena. Pochopitelně při tom respektuji pravidla ŠŘ...kdo hledá dobré nachází, kdo hledá špatné, taky najde. Myslím ve ŠŘ SPŠ TU.
A teď k ŠŘ SPŠ TU...novelizace proběhla, někteří pedagogové po ní volali a někteří nesouhlasili. Pro mě osobně nemá žádný význam. Nyní je již v platnosti. Dle mého názoru se pro "normálního" žáka a pedagoga nic nezmění. Problém nastane pro chronické nechodiče do školy a pro kolegy, kteří budou brát nařízení dogmaticky. Žáci a pedagogové, který si pozorně příslušnou část ŠŘ přečtou najdou v textu jasné vysvětlení, jak by se měl žák i kantor zachovat, když překročí žák oněch 20%...např. při reprezenzaci školy: sport, odborná činnost atd., nebo bude několik týdnů v domácím nebo nemocničním ošetření... Při snaze o ochotě žáka si doplnit učivo, popřípadě si dopsat písemky memůže mít "mormální" pedagog žádný problém. Navíc, když žák doloží doklad, že byl v léčení, na repre akci školy atd., tak nenám jediné námitky.
Můj vlastní pocit je, že někteří kolegové využili novelizace, aby žáky zastrašili. Dle mého názoru je měli a mají s nastávající situací dostatečně seznámit a zdělit jim své vlastní stanivisko a postup při řešení absence v jejich hodinách. Jiná věc je, že členové Školní rady, kteří jsou voleni z řad zákonných zástupců nezletilých žáků školy a zletilých žáků, nedali svým voličům řádné info před vlastní novelizací. Nastává další problém: výklad slov zletilost a plnoletost.
Vše je o dohodě a vzájemné toleranci. Vše má své pro i proti. Vše má své nevychytané mouchy. Například se nikdo nezabýval možností absence u žáka, který požádá o individuální studijní plán. Respektive, není ani písmenko zmínky v ŠŘ.
Jestli jste s novelizací nespokojeni, tak je nutné svůj názor zhmotnit na papír. Vždyť vás je 650!!! Jste naše budoucnost, tak se naučte zhmotňovat svá přání a požadavky.
Mgr. Karajanis Petr, DiS.
Previously Petr Karajanis wrote:
Žáci a pedagogové, který si pozorně příslušnou část ŠŘ přečtou najdou v textu jasné vysvětlení, jak by se měl žák i kantor zachovat, když překročí žák oněch 20%Nejprve se nám musí podařit ten nový školní řád najít
- ve třídě je starý, na webu školy je starý a na intranetu taktéž. No a abychom se po něm sháněli v budově školy, za to nám to nestojí. Raději počkáme, až jednou dojde k aktualizaci i jeho elektronické podoby a budem si ho moci přečíst z pohodlí domova. Zatím toho o tom víme jen tolik, co jsme kde zaslechli...
Tak jsem vypátral takovou zajímavost, i když mi všichni učitelé tvrdily naprostý opak , tak tomu tak není .
Veškteré akce pořadáné přímo touto školou ( exkurze do divadla) se nepočítá do absence .
V tomto případě tedy nechápu, proč mi každý učitel kterého jsem se ptal tvrdil naprostý opak . Asi, aby jsme málo chyběli .
Teoreticky by se nemělo týkat ani sportovních aktivit pokud je daná aktivita pořádaná školou, tak by neměl být problém.
Pokud škola bude tvrdit něco jiného, jako na dále. Tak si pamatujte, že jen lže.
Díky za aktualizaci školního řádu, věřím že to nebyl žádný problém .
8) Žák může být v předmětu hodnocen, pokud procento zameškaných hodin v příslušném klasifikačním období a předmětu není vyšší než 20%. Do počtu zameškaných hodin se zahrnují všechny zameškané hodiny žáka, včetně hodin zameškaných z důvodu účasti žáka na akcích organizovaných školou.
Toto je blbost první třídy, to napadlo koho ?
Důležitý je hlavně ten následující odstavec, který dává najevo, že to je vlastně na učiteli, jak se k dané absenci postaví. Doufejme, že těch rozumných bude dostatek
Ale to "dvacetiprocentní procento zameškaných hodin" mě pobavilo Jestli se nepletu, tak 20% procento je vlastně 0,2 %, tak to už máme Nka všichni jistý (chytří a vzdělaní pochopí )
Pánové už tady začínáte filozofovat nad rozlitým mlékem. Jestli vás něco trápí, tak je nutné přistoupit od slov k činům.
ŠŘ SPŠ TU mluví jasně:
8) Žák může být v předmětu hodnocen, pokud procento zameškaných hodin v příslušném klasifikačním období a předmětu není vyšší než 20%. Do počtu zameškaných hodin se zahrnují všechny zameškané hodiny žáka, včetně hodin zameškaných z důvodu účasti žáka na akcích organizovaných školou.
9) Pokud je procento zameškaných hodin žáka ve vyučování v klasifikačním období a předmětu vyšší než 20%, učitel předmětu žáka neklasifikuje. V případě že učitel posoudí příčiny žákovy nepřítomnosti jako hodné zvláštního zřetele, může žáka klasifikovat. Podmínkou je, že si žák doplní učivo za příslušné klasifikační období a příslušný učitel má dostatek podkladů pro klasifikaci.
S pozdravem a brzkou shledanou například na sportovních akcích pořádaných ŠSK Sprint. 8. prosince 2009 budete vítáni na školním kole ve šplhu. Více v nadcházejících událostech.
Mgr. Karajanis Petr, DiS.
PS: Kdo, když ne vy! Kdy, když ne teď!
Bohužel nedá se dělat nic , můžeme se jen stavět na hlavu . Nelze nijak donutit školu, aby toto změnila. Jediné co zbývá je horda stížností, či petice , což může být smeteno ze stolu bez problému
Bohužel škola v tomto případě neporušuje absolutně nic.
A já už se do toho míchat nebudu, jsem na této škole poslední rok , tudiž to těch pár měsíců už vydržím a dál mě to trápit nemusí.
Previously Martin Hála wrote:
A já už se do toho míchat nebudu, jsem na této škole poslední rok , tudiž to těch pár měsíců už vydržím a dál mě to trápit nemusí.
To je rozumné Nemá cenu to řešit, když to tahle škola chce, tak ať to tak má... ve Školním řádě přibyly 2 odstavce, v nich 3 chyby (hihi) a pro mě to snad nic nemění
Previously Petr Karajanis wrote:
Pánové už tady začínáte filozofovat nad rozlitým mlékem. Jestli vás něco trápí, tak je nutné přistoupit od slov k činům.
ŠŘ SPŠ TU mluví jasně:
8) Žák může být v předmětu hodnocen, pokud procento zameškaných hodin v příslušném klasifikačním období a předmětu není vyšší než 20%. Do počtu zameškaných hodin se zahrnují všechny zameškané hodiny žáka, včetně hodin zameškaných z důvodu účasti žáka na akcích organizovaných školou.
9) Pokud je procento zameškaných hodin žáka ve vyučování v klasifikačním období a předmětu vyšší než 20%, učitel předmětu žáka neklasifikuje. V případě že učitel posoudí příčiny žákovy nepřítomnosti jako hodné zvláštního zřetele, může žáka klasifikovat. Podmínkou je, že si žák doplní učivo za příslušné klasifikační období a příslušný učitel má dostatek podkladů pro klasifikaci.
S pozdravem a brzkou shledanou například na sportovních akcích pořádaných ŠSK Sprint. 8. prosince 2009 budete vítáni na školním kole ve šplhu. Více v nadcházejících událostech.
Mgr. Karajanis Petr, DiS.
PS: Kdo, když ne vy! Kdy, když ne teď!
Zdravím,
dva týdny jsem měl apsenci ve škole z důvodu operace čelistí. Mám správu od lékaře, může vše doložit. V předmětu ČJ mě tím vzniklo asi 6 zameškaných hodin. Nic se stím nedá dělat, i když mám černě na bílém napsáno lékařskou správu z Fakultní nemocnice HK. Stejně mám z ČJ hodnocení N. Takže s učitelem si myslím dohodnout určitě nedá jak se zde tvrdí.
Zdravím pánové
Musím říci, že toto je na intranetu po dlouhé době diskuze na dobré téma. Musím s Vámi kolegové z ostatních ročníků jen a jen souhlasit, že počítat do absence akce pořádané školou je naprostý nesmysl. To samé, pokud je žák v delším časovém horizontu doma kvůli nějaké vážné nemoci, ppř. operaci a prostě doma být musí. Na druhou stranu si myslím, že novela Školního řádu SPŠ TU proběhla naprosto oprávněně, protože pokud se chce člověk vzdělávat, má do školy chodit. Pokud ne, je to jen a jen jeho problém, že poté překročí 20% absence. Co se ale týče školních akcí, je to holý nesmysl. Já bych si dovolil navrhnout, aby byl podán návrh přímo ředitelství školy, aby byla novela ŠŘ opět novelizována v tom smyslu, že do 20% limitu absence se nepočítají akce pořádané školou, tj. předmětové olympiády, sportovní akce, exkurze i výlety. Vždyť je to naprosto nelogické, aby byly udělovány zameškané hodiny, když žák byl ve "škole", byl pod dorozem pedagoga, jen nebyl přítomen přímo fyzicky v budově školy ! Jistým sporným okamžikem je dojíždění na ranní hodiny. Mám dojem, že takovéto případy by měly být posuzovány jednotlivě, protože vstávat ve 4 nebo v 5 hodin ráno jen kvůli tělesné výchově nebo praxi se mi zdá taky jako něco na hlavu postaveného. Pak se učitelé diví, že jsou žáci odpoledne unavení, když mají od 7 ráno TEV a škola končí ve 3 odpoledne. Je pravda, že je to jistá příprava pro život a zaměstnání, ale ruku na srdce, musí se zaměstnanec třeba do 10-11 večer učit, aby byl druhý den připraven zvládnout veškeré učivo ??
Toť můj názor, někdo s ním může, někdo nemusí souhlasit
Matěj Vaňátko, 3.EP
Previously Matěj Vaňátko wrote:
Zdravím pánové
Musím říci, že toto je na intranetu po dlouhé době diskuze na dobré téma. Musím s Vámi kolegové z ostatních ročníků jen a jen souhlasit, že počítat do absence akce pořádané školou je naprostý nesmysl. To samé, pokud je žák v delším časovém horizontu doma kvůli nějaké vážné nemoci, ppř. operaci a prostě doma být musí. Na druhou stranu si myslím, že novela Školního řádu SPŠ TU proběhla naprosto oprávněně, protože pokud se chce člověk vzdělávat, má do školy chodit. Pokud ne, je to jen a jen jeho problém, že poté překročí 20% absence. Co se ale týče školních akcí, je to holý nesmysl. Já bych si dovolil navrhnout, aby byl podán návrh přímo ředitelství školy, aby byla novela ŠŘ opět novelizována v tom smyslu, že do 20% limitu absence se nepočítají akce pořádané školou, tj. předmětové olympiády, sportovní akce, exkurze i výlety. Vždyť je to naprosto nelogické, aby byly udělovány zameškané hodiny, když žák byl ve "škole", byl pod dorozem pedagoga, jen nebyl přítomen přímo fyzicky v budově školy ! Jistým sporným okamžikem je dojíždění na ranní hodiny. Mám dojem, že takovéto případy by měly být posuzovány jednotlivě, protože vstávat ve 4 nebo v 5 hodin ráno jen kvůli tělesné výchově nebo praxi se mi zdá taky jako něco na hlavu postaveného. Pak se učitelé diví, že jsou žáci odpoledne unavení, když mají od 7 ráno TEV a škola končí ve 3 odpoledne. Je pravda, že je to jistá příprava pro život a zaměstnání, ale ruku na srdce, musí se zaměstnanec třeba do 10-11 večer učit, aby byl druhý den připraven zvládnout veškeré učivo ??
Toť můj názor, někdo s ním může, někdo nemusí souhlasit
Matěj Vaňátko, 3.EP
Za sebe určitě souhlasím s Matějem i ostatnímy. Pokud se objeví petice nebo nějaký určitý čin proti tomuto pravidlu, já a myslím že i moje třída by se přidala ä podepsala.
Petr Ittner 3.S
Previously Petr Ittner wrote:
Za sebe určitě souhlasím s Matějem i ostatnímy. Pokud se objeví petice nebo nějaký určitý čin proti tomuto pravidlu, já a myslím že i moje třída by se přidala ä podepsala.
Petr Ittner 3.S
Pravidla můžou být jakákoliv, pokud bude chybět rozum, vždy to bude stát za ...
Školní řád by měl být pouze odrazovým můstkem. Při řešení konkrétních případů by měl nastoupit rozum a ne nějaké obecné pravidlo - "Hmm, je to přes 20 %, s tím nic nenaděláme, měl sis tu nohu zlomit o prázdninách a ne teď." Prostě dokud by to bylo do 20 %, tak nic neřešit, vše v pořádku. Pokud by to bylo více než 20 %, tak se teprve začít pídit po tom, jaká je příčina zvýšené absence, a začít přemýšlet, co s tím. A ne hned: 19 % -> vše OK; 21 % -> N.
To jest názor můj...
Zdravím..
Musím se přiznat, že k této věci mám rozporuplný názor...
Více méně souhlasím asi s každým rozumným příspěvkem v této diskuzi.
Maximálně 20% absence asi má něco do sebe, ale jak zde bylo praveno, kdo do školi chodit chce, chodí. Kdo nechce, bojuje pouze se sebou samotným a svojí blbostí. Zároveň je to asi jen další "páka" kterou si na nás kantoři vymysleli, zejména ti, kteří u žáků (studentů, chcete-li) nejsou zrovna oblíbení a ani u nich nemají řádný respekt ani úctu. Nebudu zde na nikoho ukazovat prstem, ale zpět k věci.
"Já bych si dovolil navrhnout, aby byl podán návrh přímo ředitelství školy, aby byla novela ŠŘ opět novelizována v tom smyslu, že do 20% limitu absence se nepočítají akce pořádané školou, tj. předmětové olympiády, sportovní akce, exkurze i výlety"
Tohle je dle mě jen blbost, protiúder žáků, kteří si chtějí čas od času "ulejt" ze školy a zároveň se netrápit tím, kde sehnat omluvenku, či se případně dohadovat s kantorem, zda bylo nutné zůstat doma či ne, tak proč si nezajet na nějakou tu olympiádu??... Samozřejmě nemůžu všechny házet do jednoho pytle, protože někteří z nás jsou opravdu "kulturně založení"...
Upřímně nevím, jak tuto "situaci" řešit, jak se říká: žádné h****o není dokonalé, každé má své mouchy (omlovám se za přirovnání). Pro mě jakožto pro pasivistu z toho vyplívá: choď do školy a nemá tě co trápit. Za ředpokladu že kantorům zbyl aspoň kousek selského rozumu, a nebudou dělat z komára velblouda.
S pozdravem M. Šumůnek, 2.A.
(P.S. Snad si to přečte moje češtinářka, celkem povedená slohovka.
Akce dokumentů